Privatlivspolitik
Oversigt
1. Hvem er ansvarlig for dine oplysninger
2. Hvad bruger vi dine oplysninger til
3. Hvad danner grundlag for vores behandling af oplysninger om dig
4. Hvem deler vi vores oplysninger med
5. Hvornår overfører vi personoplysninger til lande beliggende uden for EU
6. Hvor længe bevare vi oplysninger om dig
7. Hvilke rettigheder har du og hvor kan du klage
1. Hvem er ansvarlig for dine oplysninger
Ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger:
AUMSHANTI I/S
Sønderskovvej 18
6360T Tinglev
info@aumshanti.dk
CVR 43517937
2. Hvad bruges dine oplysninger til
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
- Levering af aftalte ydelser/vare/services.
- Kommunikation med dig i forbindelse med udbud af vores tjenester.
- I forbindelse med eventuelt opståede retskrav.
Afgivelsen af personoplysninger kan være nødvendig i forbindelse med indgåelsen af en kontrakt om levering af produkter eller tjenester. I disse situationer vil vi ikke være i stand til at tilbyde dig vores produkter eller tjenester medmindre du meddeler os de påkrævede oplysninger. Det kunne eksempelvis være at vi skal opgive mailadresse samt telefonnummer til vores fragtfirma ved levering af webordre.
3. På hvilket grundlag behandler vi dine personoplysninger
Vores behandling af personoplysninger er altid baseret på et lovligt grundlag.
Vi kan behandle dine personoplysninger på følgende grundlag:
- Dit udtrykkelige samtykke som webkunde eller / og som modtager af vores nyhedsbrev.
- Behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt som du er part i, eller af hensyn til gennemførelsen af foranstaltninger, der træffes på din anmodning forud for indgåelsen af en kontrakt, eksempelvis når du handler på vores hjemmeside.
- Behandlingen er nødvendig for at opfylde en retlig forpligtelse der påhviler AUMSHANTI I/S, eksempelvis behandling og opbevaring af transaktionsoplysninger i henhold til bogføringsloven.
4. Hvem deler vi dine oplysninger med
Vi deler oplysninger om dig med:
- Vores leverandører af IT-services (databehandlere).
- Internt i AUMSHANTI I/S
- Vores revisor og fragtfirmaer.
- Facebook og Google med henblik på online annoncering.
- Offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til lov.
- Advarselsregistre der identificerer risikable transaktioner med det formål at bekæmpe (organiseret) onlinesvindel.
Såfremt vi deler oplysninger om dig med tredjeparter i markedsføringsøjemed, deler vi alene de almindelige oplysninger, du selv har indtastet på din profil og godkendt at de må deles til tredjepartsvirksomheder.
5. Hvornår overfører vi persondata til lande uden for EU/EEA
AUMSHANTI I/S benytter databehandlere placeret i USA i forbindelse med udsendelse af vores nyhedsbrev. Overførslen sker under
Privacy-Shield aftalen og i henhold til Persondataforordningens artikel 45. Du kan læse mere om Privacy-Shield ved at følge dette link: https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework
Såfremt dine personoplysninger behandles af en udbyder i et andet land, sikrer AUMSHANTI I/S, at udbyderen alene behandler dine
oplysninger i henhold til AUMSHANTI I/S' instruks samt at oplysningerne i øvrigt behandles en databehandler placeret uden for EU/EEA, behandles dataene alene til de formål, der er nævnt under punkt 2.
6. Hvor længe opbevare vi dine oplysninger
Som registreret kunde hos AUMSHANTI I/S gemmes de oplysninger som du selv har indtastet på din profil så længe du opretholder din profil. Hvis du framelder dig medlemskabet, beholder vi oplysningerne i yderligere 6 måneder for at give dig mulighed for at se købskvitteringer fra før frameldingen. Oplysningerne vil herefter blive slettet. Transaktionsoplysninger gemmes i 6 år som følge af Bogføringsloven.
Som gæst/kunde på vores webshop: Oplysninger tilknyttet en transaktion gemmes i min. 5 år som følge af Bogføringsloven. Derefter slettes de på foranledning af en skriftlig henvendelse.
7. Hvilke rettigheder har du
Som kunde hos AUMSHANTI I/S har du som registreret ret til at udøve følgende rettigheder:
- Indsigt og berigtigelse af dine oplysninger på aumshanti.dk (webshop)
- Sletning efter anmodning (se nedenfor).
- Dataportabilitet, dvs. at du efter anmodning kan få udleveret de oplysninger du selv har afgivet til AUMSHANTI I/S i et struktureret, almindeligt og maskinlæsbart format.
- Mulighed for at trække dit samtykke tilbage. Tilbagetrækningen af samtykket berører ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykke inden tilbagetrækning.
- Mulighed for at kræve begrænsning af behandlingen af personoplysninger.
Som kunde hos AUMSHANTI I/S har du til enhver tid ret til at besigtige og berigtige dine oplysninger, ligesom du har mulighed for at trække samtykket til behandlingen af personoplysninger tilbage.
Du kan til enhver tid anmode om at få dine personoplysninger hos AUMSHANTI I/S slettet. Dine oplysninger vil blive slettet på din anmodning, såfremt et af følgende kriterier gør sig gældende;
- Du trækker dit samtykke tilbage (såfremt dit samtykke dannede grundlag for behandlingen)
- Oplysningerne viser sig at være urigtige
- Ikke længere er nødvendige for at opfylde det formål hvortil de blev indsamlet
- Oplysningerne bliver behandlet ulovligt.
Udøvelsen af dine rettigheder kan være underlagt betingelser og begrænsninger, og vil ofte afhænge af den konkrete behandlingssituation. Hvis du mener at AUMSHANTI I/S behandler dine personoplysninger ulovligt, har du i medfør af Persondataforordningens artikel 77 mulighed for at indgive en klage til en tilsynsmyndighed, navnlig i den medlemsstat hvor du har dit sædvanlige opholdssted, arbejdssted eller hvor den påståede overtrædelse har fundet sted.
Du kan indgive en klage til det danske datatilsyn ved at følge dette link: https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/
Har du yderligere spørgsmål så kontakt os på: info@aumshanti.dk