Salgs- og Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
AUMSHANTI I/S
CVR: 43517937
Sønderskovvej 18, 6360 Tinglev
info@aumshanti.dk
Betaling
Alt betaling med kreditkort forgår over en sikker og krypteret betalingsgateway.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Hos AUMSHANTI I/S tilbyder vi følgende betalingsmuligheder: VISA / MasterCard, Google Pay og Apple Pay.
Fragt
Vi afsender ordre indenfor 1-2 hverdage.
Vi tilbyder levering med DAO og GLS. Der påregnes et fragtgebyr som er baseret på ordrens vægt. Du vil altid blive oplyst om fragtudgifterne inden betaling. Du har både mulighed for at få leveret din pakke til din privatadresse eller den nærmeste pakkeshop.
Vi tilbyder gratis levering på ordre over 800,- kr.
Når din pakke er afsendt fra vores lager, vil du modtage en mail med besked herom. Du vil blive kontaktet af speditionsvirksomheden når pakken er klar til afhentning, hvis du har valgt at få leveret til en pakkeshop eller en pakkeboks.
Vi garanterer ikke for speditionsvirksomhedernes leveringstider.
Vi leverer til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@aumshanti.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Hvis du har købt flere varer hos os på en bestilling, kan du returnere eller ombytte den eller de varer du ønsker. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, når du fortryder en del af købet.
Vi foreslår at du benytter dig af AUMSHANTIs returportal - klik her.
https://return.shipmondo.com/aumshanti
Alternativt til AUMSHANTIs returportal kan du købe en pakkelabel i din lokale pakkeshop.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler.
- Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
AUMSHANTI I/S
Sønderskovvej 18
6360 Tinglev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
AUMSHANTI I/S
Sønderskovvej 18
6360 Tinglev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores privatlivspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af webshoppen i øvrigt.
Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vi kan kontaktes pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne under Kontakt os.
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)